Monza, 06. maja (STA) – Aktualni olimpijski zmagovalec v maratonu Eliud Kipchoge iz Kenije se je na maratonu na dirkališču formule ena v italijanski Monzi s časom 2:00:24 najbolj med vsemi doslej v zgodovini približal magični meji dveh ur, vendar njegov dosežek ne bo štel za svetovni rekord, ker so mu med tekom pomagali tekači, ki so narekovali ritem.
Svetovni rekord je njegov rojak Dennis Kipruto Kimetto s časom 2:02:57 postavil 28. septembra 2014 v Berlinu.
Kipchoge je v poskusu lova na tek pod dvema urama sicer tekel dve minuti in 33 sekund hitreje od uradnega svetovnega rekorda na 42.195 m, vendar ta ni izboljšan, ker so mu med lovom na magično mejo v vsakem od 2,4 kilometra dolgem krogu pomagali tekači, ki niso začeli tekme na startu in so se maratonu pridružili med tekom kot pomoč pri narekovanju ritma. Dogodek, na katerem je bila tudi kopica znanstvenikov, je financirala firma Nike v projektu “Breaking2”.
Dvaintridesetletni Kipchoge je ves čas tekel za najmanj šesterico tekačev, ki se je večinoma med tekom menjala, pred njimi pa je bilo manj kot deset metrov vozilo z uradnim časom. Čeprav mu je v poskusu, da bi se spustil pod mejo dveh ur, spodletelo, da je Kipchoge sedaj prepričan, da je to možno in da si želi, da bi imel še kakšno priložnost.
V prvem pogovoru ob progi z Britanko Paulo Radcliffe, ki je 13 let lastnica ženskega svetovnega rekorda, je Kipchoge dejal: “Upam, da bom ta korak storil naslednjič … Toda sedaj lahko rečem, da smo sedaj še bližje temu, da človek maraton preteče pod dvema urama.” Dodal je besede zahvale spremljevalni ekipi, ter priznal, da je zelo težko držal ritem v zadnjih petih kilometrih.
Kipchoge je bil po petih kilometrih sekundo pod zastavljenim časom, pet sekund hitrejši pa po naslednjih petih in desetih kilometrih. Po 25 kilometrih je bil še vedno dve sekundi pod predvideno mejo, v zadnji tretjini, ki se je začela ob peti uri in 45 minut, pa je v rahli vlagi v zraku pričel izgubljati prvotni ritem. Na petintridesetem kilometru so mu namerili šest sekund počasnejši čas od načrtovanega, nato pa je izgubljal dodatne sekunde po vsakem kilometru.